نوآوری جدید مرسدس بنز S کلاس؛ محور عقب فرمانپذیر و افزایش ارتفاع پیش از تصادف
با نزدیک شدن به زمان رونمایی از نسل جدید S کلاس، مرسدس بنز گاه و بیگاه به برخی از ویژگیها و قابلیتهای پیشرفته این سدان تشریفاتی میپردازد. در تازهترین اقدام این چنینی، خودروساز اشتوتگارتی نگاهی به راحتی، مانورپذیری و ایمنی S کلاس W223 داشته است.
نسل آتی S کلاس همچون همیشه پیشرفتهترین سدان مزین به نشان مرسدس بنز خواهد بود. به گفته یورگن ویسینگر (Jurgen Weissinger) مهندس ارشد مرسدس بنز، مانورپذیری و هدایت این خودرو در داخل شهر همانند مدلهای کامپکت خواهد بود، چرا که محور عقب آن فرمانپذیر طراحی شده و چرخها به میزان زیادی امکان تغییر زاویه دارند.
آقای ویسینگر در این باره افزوده:
با آنکه فاصله محوری S کلاس زیاد است، ولی شعاع گردش آن زیر 11 متر خواهد بود. به لطف سیستم کمکی پارک فعال و دوربینهای 360 درجه، این خودرو میتواند ضمن تشخیص حضور افراد در محوطه، وارد فضاهای باریک پارک شود. هنگام خروج از فضای پارک هم، S کلاس با دقت کامل ترافیک عبوری را زیر نظر میگیرد.
دیگر نوآوری مرسدس بنز S کلاس W223، سیستم تعلیق پیشرفته E-Active Body Control است. همانطور که پیشتر به اطلاعتان رساندهایم، در صورت تشخیص حتمی بودن برخورد یک خودروی دیگر با بدنه، سیستم تعلیق S کلاس جدید در کسری از ثانیه ارتفاع اتاق را افزایش میدهد تا نیروی حاصل از ضربه به قسمتهایی از شاسی که ساختار مستحکمتری دارند، هدایت شود.
ایربگ جدید میانی دیگر نوآوری مرسدس S کلاس W223 به شمار میرود. این ایربگ بین راننده و سرنشین کناری تعبیه شده و در تصادفات جانبی از برخورد سر آنها به یکدیگر و تشدید صدمه پیشگیری میکند.
از دیگر امکانات پیشرفته نسل آتی S کلاس میتوان به مواردی چون سیستم اینفوتینمنت بسیار پیشرفته، سیستم تشخیص عابرین پیاده (هم در جلو و هم در عقب) و ترمز خودکار در صورت نیاز و همچنین ایربگ مخصوص سرنشینان صندلی عقب اشاره کرد که در فضای بین دو سرنشین نصب می شود.
آنطور که شواهد و قرائن نشان میدهند، مرسدس بنز در توسعه نسل جدید S کلاس نیم نگاهی به آئودی A8 داشته، زیرا این خودرو به هر دو قابلیت محور عقب فرمانپذیر و افزایش ارتفاع درست چند لحظه قبل از تصادف مجهز است. ناگفته نماند اشتوتگارتیها دوم سپتامبر (12 شهریور) از S کلاس W223 رونمایی خواهند کرد.
نظرات کاربران